lördag, september 11, 2010

Skulle provköra en bil på VEHO Bil i Kungens kurva idag. Tobbe har varit inne tidigare i veckan och ville att jag också skulle skapa mig en uppfattning. Och ja, vi skulle köpa den om allt bara klaffade med min provkörning. Men saker är inte gjorda för att klaffa så är det ju! Vi var där 11 när de öppnade, killarna hos kompisar och lekte. Säljaren som kör bilen privat hade lämnat den men tydligen bokat in ett annat par också för provkörning. Och eftersom de fick nycklarna först och sen tydligen tyckte bilen var så kul att köra så de var borta i nästan 50 minuter fick oss att tröttna totalt. Vi åkte därifrån och det lär inte bli en Dodge för oss. Stället har ingen som helst kundvård, tydligen ingen koll på när folk ska komma, och det var ingen som var intresserad av att visa en ny Dodge Journey heller. Ok antagligen kan de väl inte plocka kunder och bonusar från varandra på startade affärer så när den här säljaren var ledig idag ville ingen annan lägga sin tid på oss i onödan. Tid i onödan har jag lagt på att plugga Dodge. Nu ska jag läsa på om Ford C-max som kommer i ny modell fram mot jul någon gång. Även sugen på Hyundai Santa Fe.

Inga kommentarer: