tisdag, februari 09, 2010


Maten igår var bulgur med färsbiffar och tzatsiki (utan vitlök, gillar inte). Till barnen och tobbe fick det dock serveras spagetti som enligt dem är betydligt bättre än bulgur. Helt okej men rätt tråkig kryddning på biffarna.
Spagetti, biffar och ketchup.
Dagens mat fick bli soppa och ugnspannkaka.
En morotssoppa med nanbröd. God smak då den innehöll cocosmjölk som jag gillar. Brödet slukades av barnen och får köpas hem igen. Coops märke rekommenderas när det gäller bake-off bröd! (jag tror det heter så, sånt där bröd med lååång hållbarhet i nån vacumförpackad historia som man kör i ugnen en stund, ej fruset)
Ugnspannkaka med ekologisk blåbärssylt. Förtydligande, kardemumma doftande ugnspannkaka gjord på 6 dl mjölk, 3 dl mjöl och 4 ägg. Jag överdriver inte när jag skriver att Felix ensam satte i sig halva. Han älskade det! Och Simon och thilla åt väldigt bra de med. Vad jag tyckte, bläää. Jag har aldrig gillat ugnspannkaka men det var så enkelt så det kommer vi ändå köra igen.
Kan själv!!!

Inga kommentarer: