söndag, februari 28, 2010

En blogg jag följer

berättar om vardagen för en nyseparerad tjej. Hon har tre barn som nu har växelvis boende och är mitt uppe i försäljningen av det älskade hemmet för att flytta till ett nytt förhoppningsvis jättebra boende för henne och barnen. Denna blogg får mig att fundera över alla de problem som måste uppstå när man bestämmer sig för att det är slut och man ska gå skilda vägar. I vissa fall ser jag bara de positiva effekterna som att de är helt lediga varannan vecka och kan emellanåt bli riktigt avis. Tänk att komma hem till ett helt tyst hem och bara behöva bry sig om sig själv. Kunna jobba över, göra saker utan att behöva planera. Men jag fattar inte hur man får till en vardag med barnen. För mig skulle varje dag vara en fest, både med barnen och utan och så funkar ju inte livet.

Jag måste nog dra slutsatsen att jag älskar mitt kaos och vill inte vara utan tobbe så vi kör på ett tag till, mitt i vardagen, mitt i våra liv :)! Och barnen blir ju äldre för varje dag som går och faktiskt både lättare och svårare att handskas med. Men snart får jag nog mer möjlighet att komma utanför dörren både med och utan dem.

Inga kommentarer: