lördag, februari 06, 2010

En bra dag! Och vad är då en bra dag? Det är en dag med mycket familj och roliga saker att göra. Idag var det premiär för Simon på skridskor. Fick ärva ett par skridskor som tack för hjälpen med en dator för ett tag sen och tyckte väl att de var lite stora så vi lägger undan dem till nästa år. Men så började diskussionen om att åka till isen så thilla och pappa skulle få åka och då kom simon på att han minsann hade dessa skridskor. Visst vi tog med dem, tänkte att han ju kunde ta på dem och inse att det var för svårt. Men så blev det inte. Han kom snart på hur man gjorde och så dök det upp ett gäng kompisar på isen och lyckan var gjord. Fille var lika lycklig han där han sprang och jagade tennisbollar som kompisarna slog iväg med sina klubbor. Efter detta pass där thillan halkade runt ca 3 km med pappan och pappan halkade ytterligare ca 1,5 km på egen hand for vi till coop och godisshopping och därefter tog vi med mcd till lunch/middag. Och ikväll har vi sett melodifestival och bara myst i ett varm skönt rum. En bra dag!

Imorgon hoppas jag få hit en hög små pojkar till mina små pojkar att leka med och att thilla får komma iväg på sitt håll för kompislek. Och måndag är jag ledig!

2 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Alex har åkt skridskor för första gången me E.
Hon är konståkerska och har tränat barn.
Kan inte vara bättre.
Hon sa att Alex hade jättebra balans och var duktig.

Nenny sa...

Jättekul tyckte simon och jag kan tänka mig att även alex älskade det. Minns själv hur roligt det var men har inga skridskor just nu.