söndag, juni 12, 2011

Du sitter i ditt rum och pysslar med foton på datorn. Känner att du är törstig, ett glas vatten vore inte dumt! Alltså går du iväg för att dricka.
Fråga 1. Hur lång tid bör detta ha tagit?

1 4 min
X 10 min
2 typ en timme eller 2...

Fråga 2. Hur många glas går åt för att genomföra detta?

1 1 glas
X 10 glas
2 3 glas



Svar: Att gå iväg för att dricka ett glas vatten innebär att jag som kvinna i familjen självklart går en sväng ut på balkongen först, jag vattnar de växter som finns där och kollar läget. En son kommer förbi och pratar filmer och dataspel. Lite tvätt hängs in. Vidare ut i tvättstugan för att hitta ytterligare lite tvätt som måste flyttas på... Nerför trappen flyter det rätt bra, konstaterar att en vaxduk hamnat under dammsugaren som ligger slängd på golvet i hallen, men jag ska ju bara ner och dricka lite vatten! Så jag går ut i köket, eller inte helt sant. Jag kollar läget hos tobbe först. Avhandlar dagen lite som hastigast. Sen köket, tar ett glas och ställer på bordet, går till kylskåpet men viker av på vägen och hamnar vid köksfönstret. Konstaterar att köksdörren är stängd och undrar direkt om någon stängt även på baksidan. Men så var det ju vattnet ja, alltså det först! Jag tar fram ett glas och ställer precis utanför kylskåpet och går sen för att kolla dörren på baksidan, men se där ligger ju vaxduken. Ska jag ändå till bakside dörren kan jag ju lika gärna ta den där duken och blaska av den lite i duschen och sen hänga den på tork på baksidan. Bra idé! En stund senare, efter att jag blött ner golvet på toa med duschen och duken, och fått svabba av lite som hastigast, kissa när jag ändå är i de regionerna av huset är jag på väg igen mot baksidan och dörren. Med en dyngsur duk i handen. Fort går det, dörren är stängd men nu åker den upp igen och duken hängs upp ute. Går runt och fnular lite i trädgården. Funderar på äppelträd och annat. Och kommer på fotona som väntar i mitt rum och vattnet jag fortfarande är sugen på. Går med bestämda steg mot köket och tar ett glas. Ser ett glas på bordet och undrar om det är rent, ställer det i disken. Ser ytterligare ett glas vid kylskåpet, nog ser det rent ut men jag ställer det för säkerhets skull i disken. Och tar till slut mitt glas med vatten för att återvända hit igen, mitt rum, mina foton, eller först en runda in på bloggen då för att skriva ner denna resa. Uppskattad tid, typ en timme och antal glas 3...

4 kommentarer:

Mamma R sa...

Jag gissade helt rätt! =)

Nenny sa...

Grattis, du är också mamma/kvinna/effektiv hör jag :)!

Mamma R sa...

Jag tänkte mig hur det skulle vara om jag skulle gjort samma sak och då blev det klockrent! =)

Mamma J sa...

Hahahaha, så träffande!