söndag, januari 30, 2011

Till viss del en bra dag och till viss del en riktigt dålig dag. Shopping med Thillan på Stinsen, dock med ett plötsligt och totalt oannonserat anfall av migrän. Jag vet inte hur jag annars ska benämna det trots att själva huvudvärksfasen inte brukar vara så farlig. Kommer helt plötsligt i form av zigzag-mönster först i periferin som sedan växer för att lägga sig över hela synen på båda ögonen. Klart påverkat tal och inget balanssinne. Så läskigt och så uttröttande! Vi höll som tur var på och beställde mat när det började så jag kunde med gott samvete sitta ner och blunda en lång stund, gick över på ca en halvtimme idag. Har inte haft sånna här anfall på säkert 1½ år, ser ett samband med när jag började med thacapzolen(stavning?) men nu har jag alltså slutat och skiten är tillbaka?!

Hittar när jag googlar både ögonmigrän och tystmigrän som stämmer bra in på detta. Högt bt är ju ett faktum och det är nog dags för att nytt besök hos doktorn :).

1 kommentar:

Mamma R sa...

Jobbigt! Hoppas du inte behöver få det så ofta iaf. Kolla upp bltr, det är nog bra. Blir det ofta och besvärligt finns ju förebyggande medicin, t.ex. betablockerare av olika slag - som ju även sänker bltr! Två flugor på smällen, liksom. =)