onsdag, december 29, 2010

Har försökt handla mat inte en utan två ggr idag. Saknar dock inspiration och gick från första affären med oxfilé för ett antal hundralappar och en falukorv. Kan man servera det till nyår?! Nej konstaterade jag när jag kom hem, kom på att barnen ska också ha mat och vi vill nog ha en potatisgratäng till och då behöver man potatis. Alltså ett försök till. Men den här gången välplanerat med shoppinglista. Eller inte... Jag la den hemma på bänken så det fick bli på känsla. Handlade det jag var sugen på! Barnen vill ha potatismos och nuggets och köttbullar till nyårsmiddag så det ska de få :). Massa olika onyttiga snacks följde också med hem så ingen kommer gå hungrig i alla fall. Det blir nog bra bara jag kommer hem från arbetet i morgon och skapar lite ordning kaoset. Samlar tankarna och tänker efterrätt och förrätt så blir det nog nyårsafton även i år!

Inga kommentarer: