söndag, november 14, 2010

Nu är det dags att Buzza (Buzzador) igen. Den här gången Santa Maria, Tandoori Chicken. En påse med bröd, en påse kryddmix för kall sås och en påse till kycklingen. Allt blandas med matlagningsyoghurt och är barnsligt enkelt. Därför bad jag Thillan laga maten igår.
Öppna och häll i, blanda! Kall sås in i kylen, färdigt.
Körde i lite riven gurka också.
Och återigen, öppna, häll i och blanda. Gojsa på detta på kycklingen. Vi körde filéer.
I ugnen eller i stekpanna, vi tog fram stekpannan. Snabbt och enkelt.
Klart! Kom och ät!
Den här grabben står och hoppar brevid mig just nu att jag ska komma. Men han hann även säga att han vill äta detta idag igen och det är ett riktigt gott betyg från kräsen 5 åring. Han åt massor!
Den lilla foldern som syns i hörnet följde också med. Jag hittade minst två rätter som jag kommer servera min familj, står redan på inköpslistan.
Det helt färdiga resultatet på min tallrik! Jättegott, rekommenderas verkligen. Enkelt men känns absolut inte som någon snabbmat. Chutney är ett måste till. Sallad och gurka räcker bra för att mildra kryddorna.
Vi brukar köpa Kerala Curry och blanda med kyckling och cocosmjölk. En storfavorit här hemma som jag även testat på min mamma som är väldigt mot ris och kryddmixar. Hon gillade det massor och var även den som stod och åt direkt ur grytan efteråt. Jag ska fortsätta testa Santa Marias olika kryddmixer och färdiga såser, är säker på att det finns mer som passar oss och smakar mums i hyllan i affären!

1 kommentar:

Mamma R sa...

Såg gott ut! Har inte fått buzza på länge nu, trist!