lördag, november 27, 2010

Igår fick jag en fin påse med ett rött innehåll. Jag sparar min present ett tag och skänker givaren och hans fru en extra tanke, att de få vara friska och ha varandra länge till. Mycket Fina Människor och jag blev glad :)!
Ett pepparkakshjärta och en önskan om en trevlig första advent. Ädelost har jag gojsat på för det är så gott.
Ikväll har vi lördagsmys hela familjen till tv. Chips och morötter, pepparkakor, after eight och julmust. Täcket i soffan, kan det bli bättre?!
Nya muggar, tradition att det blir två nya till varje jul. Tobbe ville köpa de blå men nej nej nej, inte kan jag bryta det svart-vita, måste ju hålla på något eftersom det ändå blir nya mönster hela tiden.
Förra helgens söndagslunch. Den såg så god ut att den får en plats här i bloggen den också. Och jo då det smakade gott också...
Såg att jag döpt bilden till kaosoordning, menar jag med detta kaos och ordning eller kaos oordning?
Torsdagkväll, sitter i bilen och väntar på ett fackeltåg jag ska hänga på, upp till en kyrka i Sollis för att lyssna på barn som sjunger fint om julen. Det snöar och är kallt, utanför bilen. Men inne i bilen pumpar musiken på och det är fortfarande varmt och mysigt, pratar med dotter i mobilen och bara fångar ögonblicket då det känns onödigt att slänga bort det!
Jag har pysslat ner tre hyacinter i en kruka ikväll. Det är ungefär så långt pysslandet sträcker sig numera när tid och ork inte räcker till. *inte panika över att jag inte ens tänkt tanken årets julkort, tror jag snor Kattas kort från förra året rakt av, får fråga om lov imorgon om jag kommer ihåg...*
Oj, fikarummet på jobbet bland mobilfotona.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Åååå fikarummet!

Mamma J sa...

Vilken snygg julstjärna ni har i köket!!!