onsdag, september 03, 2008

Nackdel med mitt jobb, man möter människor i alla livets svängningar. Idag har jag mött en gammal man som var inne för att beställa ett kapital- och räntebesked för sin avlidna hustru, han lät så ledsen! Det får en att påminnas om hur kort livet är, att någon man älskar någon gång tas ifrån en och att man själv till slut inte kommer finnas.

Bäst idag var min och tjejens joggingtur nu ikväll. Det är nyttigt för alla att röra på sig så jag beslutade att hon minsann skulle springa med mig och inte cykla. Jag klarade ett par hundra meter sen gjorde det ont i benhinnorna, T gick i princip hela vägen och hann ändå lugnt med mig, vilket säger endel om mitt tempo. Hon rusade även emellanåt samtidigt som hon sjöng en glad trudelutt och så klagade hon över ont i benen, håll, ont överallt och så vidare..., ja jag skrattade hela vägen! Ska även tillägga att hon hann reflektera över att hon glömt vattenflaskan hemma för en tur på kanske 10 minuter och att hon hade matsäck med sig i fickan om hon skulle bli hungrig!

Killarna är lyckliga för att de ska få vara hemma imorgon, sköt lite på den lediga dagen den här veckan. Vi ska till Ikea och köpa säng till vårt rum, en barnsäng att ha när nattvandrarna kommer och sparkar på en, man sover inge vidare då. Det här är förhoppningsvis en bra lösning.

Treårskontroll i går, en 98cm och en 92cm, vikten minns jag inte men allt var supertoppen med mina små fisar. De pratar jättebra och förstår allt, leker fint, kan färger och sparka fotboll, massa saker som mamman inte hade en aning om att de behärskade.

Inga kommentarer: