lördag, april 12, 2008

Vi har utrustats med stegräknare på jobbet. En stegtävling mellan bankerna. Tävling helt i min smak. Jag går längre och längre för varje dag och mina stackars barn släpar jag med mig. Vi har gått hem från skola och dagis(ja barnen gick vi hade ingen vagn), vi har gått till Coop, idag blev det promenad runt Viby, det har varit otaliga skogspromenader osv. Men det värsta är att för varje steg jag tar verkar jag gå upp ett kilo, faans helvete, det var liksom inte det resultatet jag ville ha. Nåja jag går ner och äter lite tiramisu så det finns en riktig anledning till alla de där kilona :), och på måndag är allt gammalt och glömt, så är det ju varje måndag...

Köpte Eeze(?) på Apoteket idag för att se om jag kan få bukt med flimret och huvudvärken. Jag tror det hjälpte bättre än Magnecylen. Stod och höll i nässpray mot migrän, den var dyr så det får bli nästa steg men nu hoppas jag att det är långt till nästa gång jag känner av det här.

1 kommentar:

Mamma R sa...

NSAID t.ex. Naproxen/Pronaxen är bra för vissa, men finns nog bara på recept? För mig fungerar det inte. Nässprayen låter ju bra men den måste jag varna för. Jag har i och för sig inte provat den sort som nu finns receptfritt på Apoteket, men Imigrans nässpray spydde jag som en hund av. :-( Inte bra alls.
Hoppas du hittar något som passar dig. Finns det inte receptfritt så sök på VC och få bra preparat. Det kan vara ett helvete sånt här, jag vet...