torsdag, september 27, 2007

Så länge man inte själv blir sjuk har det sina fördelar att vara hemma med helt utslaget barn. Men jag tror inte jag kommer undan så lätt...

Hann till jobbet idag men inte så mycket mer innan telefonen ringde och fröken berättade att hon hade en urledsen stortjej brevid sig. En tjej som mådde illa och bara grät. Idag av alla dagar var nog den sämsta dagen hon kunde valt men sånt är ju livet. Jag packade ihop mina saker och fick hämta henne i skogen. Hon har en hel del feber, mår dåligt, ont i huvudet och illamående. Så nu väntar jag på att alla möjliga konstiga sjukdomar ska slå till här hemma, fast vi har faktiskt mått lite lustigt hela veckan både Tobbe och jag så man lever ju på hoppet att det inte blir värre.

Vad har jag gjort då, gått igenom räkningar, läst massa bok, vilat, kollat reklamen och letat värmepump, bestämt tapeter till köket - det blir ett mörkt kök, placerat torktumlaren på en ställning så man kan tömma den utan att behöva möblera om varje gång, reggat mig och Tobbe på minpension.se, bytt fonder på ppm mm. Visst har jag varit aktiv!

Inga kommentarer: