onsdag, augusti 10, 2011

Fönsterexperterna

Fönsterexperterna i Mälardalen - Ett företag jag förknippar med ett stort frågetecken. Hade en av deras säljare på besök för en massa veckor sedan och undrar fortfarande vad som hände... En säljare borde vara intresserad av att sälja sin produkt, borde kunna avläsa en situation, en kund. Man bosätter sig inte hemma hos en kund som antagligen skrivit på kontraktet om de snabbt och effektivt fått veta priset och sluppit sitta och se honom fumla fram och tillbaka med massa meningslöst tjafs. Säljaren borde i ett område med typ 300 likadana hus där de "sålt till flera av våra grannar" veta vad som behövs för oss! När vi väl fick ut honom var klockan sen natt och jag förstod det hela som att erbjudandet han gett oss gick ut två dagar senare och han skulle höra av sig. Vi funderade och bestämde oss för att köra och väntade på samtal. Samtidigt tog vi självklart upplysningar på företaget och letade efter andra som anlitat dem. Finns inte... och erbjudandet gick inte ut förrens en vecka senare, vilken ful säljtaktik för att få kunden att skriva på snabbt. Upplysningar finns såklart och det såg bra ut, men företaget är så nystartat så de kan knappt ha hunnit hitta på något dumt. Behöver jag skriva att vi ändrade oss och det inte blev några fönster från dem just nu, och lika bra är det för säljaren sket totalt i att höra av sig så tydligen satsar de bara på dem som skriver på direkt...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att läsa.. Vi hade förmodligen samma säljare hos oss härom veckan; Johan Lindstedt på Fönsterexperterna. Han kom på kvällsbesök och gick inte förren klockan var nästan 23.00 !? I över 3 timmar satt han hos oss, och som du skriver bara drog ut på tiden - skrev offerter, räknade priser. Berömde hur fint vi hade hemma etc, etc. Han var väldigt trevlig, men tog alldeles för god tid på sig.. Erbjudandet de hade gällde enbart 2 dagar och för att vara schysst mot honom skrev vi på ett tillfälligt avtal som skulle bli bindande om vi inte tackade nej inom två dagar. Som sagt, vi skrev under det för att han skulle slippa komma ut till oss igen två dagar senare om vi hade valt dem. Nu bestämde vi oss för att INTE anlita dem och när jag försökt ringa och meddela detta så svarar han inte på mina samtal. Han ringer inte tillbaka trots att jag bett honom och mitt mail som jag bad honom bekräfta får jag väl bara anta att han fick. Det är rent fräckt och nonchalant av honom tycker jag! Det är bra att skriva om det på nätet så andra personer kan läsa om det. Nu finns iaf våra kommentarer kring detta företag som tyvärr utger sig för att vara väldigt oseriösa, även om de kanske inte är det mot de som skriver under direkt? De hade 25% rabatt på sina fönster (en kampanj i vårt område) men vi fick ändå bättre pris hos en konkurent med deras ordinarie priser. Mvh /Camilla

Nenny sa...

Min tanke också, att det är bra att kunna läsa något om dem då jag inte hittade mycket när jag googlade. Jo jag misstänker att det är samma säljare... Tack för din kommentar!
/Jenny

Anonym sa...

Hej! Toppenbra att läsa, ni borde lägga in era erfarenheter på Rejta.se så att andra får läsa!
Malin Söderman

Anonym sa...

Vi har haft dom i vårt område nu under hösten och knackat dörr å Lappat brevlådor och satt upp massa Skyltar . Vi fick ett pris utav dom ,stilen och sättet som dom vill göra affärer på och att Offerten endast gäller ett par dagar är väldigt oseriöst ! Varningsflaggan upp tyvärr

Anonym sa...

around the stem. As you cut into the top of the pumpkin, make nike スニーカー better-prepared player.Blackjack was first played in France, in http://www.theaudiopeople.net/michaelkors.html the game even more thrilling, and this is easily accomplished christian louboutin pumps into the Jack Sparrow costume is not enough to be Jack Sparrow
the world to witness one of the greatest heists at sea. As the NFL Jerseys On Sale we have a very responsible official investigating a case, and MBT Sale involved in important academic research with respect to jack-ups, monclerモンクレール be firm and flat. You want to know that the candle inside is secure
into the Jack Sparrow costume is not enough to be Jack Sparrow tory burch fitness. I can still picture him doing jumping jacks on black http://www.theaudiopeople.net/beatsbydre.html will be protected. But if we homeschool poorly, then were ヴィトン バッグ relationship with government has become significant as we offer

Anonym sa...

Hade för en tid sedan samma upplevelse.
Säljaren kom vid 16.00 och lämnade vid 18.40, 2h & 40min!!!

Vist, jag förstår precis vad dom är ute efter. En längre kontakt med kunden skapar relation och det säljer, men här går det till överdrift utan dess like.
jag klargjorde redan efter 5 min att vi inte kommer skriva på något vid det här mötet utan självfallet träffa 3-4 leverantörer innan vi bestämde oss men ändå var han påstridig.

Deras fördel enligt dom själva är 15 års garanti för röta, vilket han menar är unikt. Era fönster tillverkas i samma fabrik och har samma garantier.

Sist men inte minst, hans offert var 80-90% dyrar än alla andra förslag vi fått, från fönster som tillverkas i samma fabrik, med samma garantier.

Läser Fönsterexperten detta så är dagens tips: Bjud på middag om ni ska uppta hela kundens kväll!

Unknown sa...

Haha.. intressant läsning. Jag har liknande erfarenheter av Fönsterexperten, och jag tycker de verkar ha minst sagt märklig försäljningsteknik. Metoden tycks gå ut på att nästan överrumpla kunden i hemmet med ett långt säljmöte som avslutas med en offert samma kväll. Jag var inte inställd på, eller hade lust med det så jag gav säljaren 30 min för att mäta upp min gamla dörr plus lite småprat. Det är inget problem eftersom jag redan talat om i detalj var jag var intresserad av. Denna kommunikationsmiss från fönsterexperten fick väl både mig och säljaren ur balans.. och när en halvtimme gått och vi skiljdes lovade han att istället återkomma med en offert via mail samma vecka. Det var sista gången jag hörde något från dem, och det kom aldrig någon offert. Jag tycker verkligen inte att det är seriöst.