lördag, augusti 16, 2008

Här kommer en stulen lista med frågor, fick lite senare något liknande med mailen men det får bli att svara på den ena och jag tar den här. Kommer från Papperspyssels blogg som i sin tur snott det från någon annan:

1. Hur gammal är du om fem år? 38(omg snart 40)
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mina barn och min respektive, har bara varit hemma och sunkat hela dagen lång.
3. Hur lång är du? 170 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? På bio Den magiska leksaksaffären på dvd Underbar och älskad av alla.
5. Vem ringde du senast? Sambon

6. Vem ringde dig senast? Sambon
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Ditt paket är färdigt för avhämtning... eller nått sånt.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Att ringa
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De var inte gifta(jag är en oäkting eller?)
10. När såg du senast din mamma? För ungefär en månad sedan

11. Vilken ögonfärg har du? Blå, grön, grå typ
12. När vaknade du i dag? 08:45
13. Vilken är din favoritjulsång? Stilla natt (tänk att få uppleva en sån, har just nu tre nattvandrande barn)
14. Vilken är din favoritplats? Hemmet
15. Vilken plats föredrar du minst? Att befinna mig någonstans där jag inte borde behöva vara och bara känna tiden gå för att jag väntar på något helt i onödan. Typ kväll när man är på kurs och är tvungen att sova på hotell fast man borde kunna åka hem och åka tillbaka till kursen dagen efter.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ungefär i samma sits som idag, skulle inte förvåna mig det minsta om jag är på samma jobb med samma arbetskamrater och samma arbetsuppgifter, bor helt säkert i samma hus osv. Fast det är klart vi har nog blivit miljonärer och..., ja du kan ju fantisera själv.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Spöken
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Barnen, vad annars.
19. Hur stor är din säng? 180 cm smal, ryms med nöd och näppe fem personer.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Lite olika beroende på om det är kallt eller varmt eller hur många som ligger i sängen :).
22. Hur många kuddar har du i sängen? Totalt finns det fem kuddar i sängen, tre är mina.
23. Hur många landskap har du bott i? Tre
24. Vilka städer har du bott i? Kalmar, Sollentuna, Skövde, Töreboda
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Jag gillar att gå barfota, både ute och inne. Fast måste jag ha skor vill jag gärna ha strumpor i skorna.

26. Är du social? Sådär, får så mycket sånt genom jobbet så när jag är hemma vill jag bara gömma mig.
27. Vilken är din favoritglass? Ben och Jerry
28. Vilken är din favoritefterrätt? Kanske halloncheesecake, eller nått chokladigt, eller kola-nötter-nått.
29. Tycker du om kinamat? Jo då, kvällsmat idag var fyra små rätter.
30. Tycker du om kaffe? Ja

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe med mjölk och vatten brukar det bli.
32. Sover du på någon särskild sida? Båda sidorna, byter ett par gånger under natten och framstupa emellanåt.
33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa/kela? Jodå
35. Är du en beroendemänniska? Tror det

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jo det finns en kund faktiskt *asg*.
37. Vill du ha barn? Ja tack eller vänta nu, jag har ju tre, det får nog räcka.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, tyska och franska(eller kan och kan).
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja med dottern när hon krampade som ett åring.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Bassäng

41. Vad spenderar du helst pengar på? Möbler, kläder, pyssel, god mat, upplevelser i typ den ordningen.
42. Äger du dyrbara smycken? Nej
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Tv? Räknas 2 and a ½ man och Sex and the city, som jag hinner se en stund av innan jag somnar på kvällen, annars har jag inte en aning om vad som går på tv.
44. Kan du rulla med tungan? Vet inte, hur gör man det?
45. Vem är den roligaste människan du känner? Det är nog en arbetskamrat, fast jag tröttnar på hans eviga skojande emellanåt, synd att man inte känner nån trevlig ståuppare som man kunnat svara.

46. Sover du med gosedjur? Nej, det får som sagt var inte plats fler i sängen.
47. Vad har du för ringsignal? En lite sagoaktigt?!
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ett och annat finns kvar ja.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett glas med rött vin i.
50. Flirtar du mycket? Jo det gör jag nog.

51. Kan du byta olja på bilen? Byta olja vet jag inte om jag kan, men jag kan garanterat fylla på det mesta som behövs samt om det riktigt kniper byta däck.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej
53. Vilken var den senaste boken du läste? Läser Peter Robinson, kommer inte ihåg vad den heter men en i serien om Banks. Innan den läste jag en annan deckare som var okej.
54. Läser du någon dagstidning? DN och DI när andan faller på och det hinns med.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Just nu Allt i hemmet och kanske nån mer, vet inte, jo Kalle Anka trillar in ett par nummer av också, brukar prova och avbryta och prova och avbryta, det blir billigare så.

56. Dansar du i bilen? Jajamensan!!!
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? 105,5 tror jag var igång i bilen, vilken är det?
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Namnet på två vinflaskor jag hade i vinstället, var tvungen och kolla så jag inte öppnade den dyraste först :).
59. När var du i kyrkan senast? 15 juni, då döptes Olle, min brorsas minste.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Den var svår, jag har ingen aning, kanske musikläraren Stefan, eller varför inte Ingrid Bonde min gympalärare :)!!!
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En vecka med familjen som liten.

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej där! Vad roligt att du gav dig till känna i min blogg - kul att läsa dina svar på frågorna! Ser att du bor i Sollentuna, jag bodde också halva 2006 :) Nu ska jag kika lite mer i din blogg. Ha en skön kväll!

Linda sa...

Stefan, han var ju en riktig hjälte! Bästa lektionerna :-D

Mamma R sa...

Kul att läsa, kul att besvara... :-) Kopierar vidare - men det har du ju redan märkt. Hoppas allt är bra!
Jag jobbar för mycket just nu, är sliten... kram