fredag, maj 13, 2011

Ännu en dag Bo Kaspers Orkester

Hittade inte texten någonstans så jag skrev ner den själv, rätt/fel, ingen aning.

Ännu en dag då man driver omkring, man hoppas på något eller på någonting. Att man får komma tillbaka få pröva på nytt på det som en gång betytt att man ska få lite flyt. Men det är Ännu en dag då man sitter och trycker på ett fik i en vrå ingen vet vad man dricker. Den här stan är för liten de kan se det ändå vi är några stycken.

Ännu en dag då inget blir gjort. Jag tröttnade tidigt och la mig för fort.

Det är ännu en dag då man inte behövs, man har hamnat på sidan. Och inga vänner hinner eller orkar höra på vad man känner, har ingen aning vad de tycker och tänker. Man ska spotta i näven och ta sig i kragen säga någonting om den första dagen. Skärpa till sig lyfta upp sig i håret slicka rent alla såren.

Ännu en dag då inget blir gjort. Jag drömde för litet och tänkte för stort.

Det är ännu en dag då man driver omkring. Man hoppas på något eller på någonting men man får komma tillbaka man får pröva på nytt. På det som en gång betytt.

Ännu en dag då inget blir gjort. Jag tröttnade tidigt och la mig för fort. Ännu en dag då inget blir gjort. Jag drömde för litet och tänkte för stort.

1 kommentar:

gerd sa...

Gulle dej som har skrivit ner texten till min ABSOLUTA FAVORITLÅT!!!
Tack & mysig sommar till dig

Gerd i Höllviken